Prestatiemanagement

Wat je kunt meten, kun je managen!*

Prestatiemanagement

Zonder prestatiemanagement geen topprestaties. Prestatiemanagement begint met het stellen van het doel. Wat willen we bereiken? En… hoe gaan we dat aanpakken? In essentie hebben we hier de basisvragen gesteld die iedereen die een prestatie wil leveren zichzelf stelt.

In deze context is zijn er vele vergelijkingen met sport te maken. Een sporter stelt zichzelf ook een doel en vervolgens bedenkt hij een training om dat doel te bereiken (strategie). Daarnaast is een trainingsmethode en systeem van belang. En zal een coach hem helpen de prestaties te monitoren en hem motiveren.  

De Basis 

De basis voor het implementeren van prestatiemanagement is de visie en de missie van de organisatie. Hierin schuilen de ambitie en de succesbepalende factoren van de organisatie. 

Meetbaar resultaat

Prestatiemanagement maakt uw doelstellingen en strategie concreet en meetbaar. Op die manier draagt elke medewerker meetbaar bij aan het realiseren van de organisatiedoelen. Immers… wat je kunt meten, kun je managen (*Kaplan & Norton).

Begeleiding  

BeterScoren is een échte spcialist in de begeleiding van dit proces binnen organisaties en heeft daarvoor ook de juiste tools ontwikkeld. 

 Het NOVEM CARAT (Strategisch implementatie- en analysemodel)

 

Terug naar het overzicht

Afspraak maken?

Vul uw gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Algemene gegevens
  • *
  • *
  • *

Velden met een * zijn verplicht

Fanclub

Contactpersonen

Nieuws over deze dienst

  1. Uitreiking eerste KPI-certificaten
  2. Prestatiemanagement vs cultuur